Ämne

Utlägg

Förklaring

Utlägg är en kostnad som en anställd eller företagare betalar privat men som egentligen tillhör företaget, till exempel resor, material eller representation. Utlägget ska sedan ersättas av företaget mot kvitto eller annan verifikation. Korrekt hantering av utlägg är viktigt både för bokföringen och för att undvika skattemässiga fel.

Vidarefakturering eller utlägg? Så får du rätt på momsen

Vid inköp åt andra är det viktigt att hantera momsen rätt. Vi reder ut skillnaden mellan utlägg och vidarefakturering.

Heading 1

Heading 2

Heading 3

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Fler ämnen